Title: M383 some MAPs Info & Translation Post by: eliotroyano on January 22, 2014, 06:52:07 AM Hi friends I need some help. I have been documenting and translating an 06A906018CG MapPack (also a XDF definition is on the work too) that our friend DDillinger share us in the forums. As many of you know all of these maps are in german and many times a simple translation doesn't tell us exactly what the Motronic system was intended to manage. Then maybe you can help me a little with some "english" information or adequated technical translation these maps are related too:
Winkel Einspritzende bei Vollast ----- WEEVLN Delta Vollastkorrektur ------- DFVLN Zündwinkelgrenzkennfeld für Einspritzung bei Zündwinkeleingriff ------- KFZWES Schließzeit für Folgefunken ----- TSFFUB Sicherheitszündwinkelkennfeld bei defektem Leerlaufschalter ----- KFZWS Drehzahlbegrenzung bei Fehlererkennung Geschwindigkeitssignal ------ NMAXDV Konstante für Verbrauchsanzeige ----- KVB Kennfeld Ansaug(Lade)luftkorrrektur für LDR-Sollwert ----- LKFLDSAK Korrekturfaktor für TV-Vorsteuerung LDR ------ KFLDTVAK Kennfeld tastverhältnisersatzwert für LDR ----- KFTVLDRE Drosselklappenschwelle für LDR-Sollwertkorrektur positiv ----- DKLDSPN Sperrzeit für LDR-Overboost ----- TLDOBN Solldrehzahl Fahrstufenschalter ein ----- NFSM Solldrehzahl ----- NLLM Zeitkonstante für Solldrehzahlfilter während Kat-Heizen ----- KFZNSKH Luftvorsteuerung im Leerlauf ----- QLLM Luftmenge bei eingelegter Fahrstufe ----- QFSM Motormoment aus Hochdruckphase bei optimalem Zündwinkel ----- KFMDOPT Schließzeitkennfeld ----- KFTSL Thanks in advance for your help. Eliot Title: Re: M383 some MAPs Info & Translation Post by: aef on January 22, 2014, 07:23:35 AM Winkel Einspritzende bei Vollast ----- WEEVLN ------ angle ignition end at full load
Delta Vollastkorrektur ------- DFVLN ----- delta full load correction Zündwinkelgrenzkennfeld für Einspritzung bei Zündwinkeleingriff ------- KFZWES ---- ignition angle for injection at ignition angle correction/intervention Schließzeit für Folgefunken ----- TSFFUB ------ closingtime for follow-up function Sicherheitszündwinkelkennfeld bei defektem Leerlaufschalter ----- KFZWS ------- map for secure ignition angle if idle switch is broken Drehzahlbegrenzung bei Fehlererkennung Geschwindigkeitssignal ------ NMAXDV ----- revlimit when speedsensor delivers odd signals Konstante für Verbrauchsanzeige ----- KVB --------- fuel comsumption constant (MPG in cluster) Kennfeld Ansaug(Lade)luftkorrrektur für LDR-Sollwert ----- LKFLDSAK ---- map correction of sucked (charge) air for desired boost Korrekturfaktor für TV-Vorsteuerung LDR ------ KFLDTVAK --- correction factor for duty cycle pre-control boost Kennfeld tastverhältnisersatzwert für LDR ----- KFTVLDRE ---- map duty cycle alternative for boost Drosselklappenschwelle für LDR-Sollwertkorrektur positiv ----- DKLDSPN ----- throttle body barrier for desired boost correction positive Sperrzeit für LDR-Overboost ----- TLDOBN ------ blocking time for boost-overboost Solldrehzahl Fahrstufenschalter ein ----- NFSM -------- set rotation speed driveswitch on Solldrehzahl ----- NLLM -------- set rotation speed / desired rev Zeitkonstante für Solldrehzahlfilter während Kat-Heizen ----- KFZNSKH ----- time constant for set-rotation-speed-filter when catalytic heating Luftvorsteuerung im Leerlauf ----- QLLM -------- air-pre-controll at idle Luftmenge bei eingelegter Fahrstufe ----- QFSM -------- airmass with engaged gear Motormoment aus Hochdruckphase bei optimalem Zündwinkel ----- KFMDOPT ----- torque from high-pressure-phase at optimat ignition angle Schließzeitkennfeld ----- KFTSL ------- close-time-ignition-table german english at its best... lol Title: Re: M383 some MAPs Info & Translation Post by: eliotroyano on January 22, 2014, 07:36:19 AM Winkel Einspritzende bei Vollast ----- WEEVLN ------ angle ignition end at full load Delta Vollastkorrektur ------- DFVLN ----- delta full load correction Zündwinkelgrenzkennfeld für Einspritzung bei Zündwinkeleingriff ------- KFZWES ---- ignition angle for injection at ignition angle correction/intervention Schließzeit für Folgefunken ----- TSFFUB ------ closingtime for follow-up function Sicherheitszündwinkelkennfeld bei defektem Leerlaufschalter ----- KFZWS ------- map for secure ignition angle if idle switch is broken Drehzahlbegrenzung bei Fehlererkennung Geschwindigkeitssignal ------ NMAXDV ----- revlimit when speedsensor delivers odd signals Konstante für Verbrauchsanzeige ----- KVB --------- fuel comsumption constant (MPG in cluster) Kennfeld Ansaug(Lade)luftkorrrektur für LDR-Sollwert ----- LKFLDSAK ---- map correction of sucked (charge) air for desired boost Korrekturfaktor für TV-Vorsteuerung LDR ------ KFLDTVAK --- correction factor for duty cycle pre-control boost Kennfeld tastverhältnisersatzwert für LDR ----- KFTVLDRE ---- map duty cycle alternative for boost Drosselklappenschwelle für LDR-Sollwertkorrektur positiv ----- DKLDSPN ----- throttle body barrier for desired boost correction positive Sperrzeit für LDR-Overboost ----- TLDOBN ------ blocking time for boost-overboost Solldrehzahl Fahrstufenschalter ein ----- NFSM -------- set rotation speed driveswitch on Solldrehzahl ----- NLLM -------- set rotation speed / desired rev Zeitkonstante für Solldrehzahlfilter während Kat-Heizen ----- KFZNSKH ----- time constant for set-rotation-speed-filter when catalytic heating Luftvorsteuerung im Leerlauf ----- QLLM -------- air-pre-controll at idle Luftmenge bei eingelegter Fahrstufe ----- QFSM -------- airmass with engaged gear Motormoment aus Hochdruckphase bei optimalem Zündwinkel ----- KFMDOPT ----- torque from high-pressure-phase at optimat ignition angle Schließzeitkennfeld ----- KFTSL ------- close-time-ignition-table german english at its best... lol :o thanks a lot for your fast answer....... I will check it to continue my work. Title: Re: M383 some MAPs Info & Translation Post by: B234R on January 22, 2014, 08:57:49 AM Winkel Einspritzende bei Vollast ----- WEEVLN ------ angle ignition end at full load
No, it means "angle for injection end at full load"! I can verify the rest later. Title: Re: M383 some MAPs Info & Translation Post by: MIL_on on January 24, 2014, 12:02:44 AM to translate "schließ-zeit" with "closing time" isn't correct. it's a german technical term related to ignitions and means "dwell-angle"! Also isnt Funken = function, Funken=spark !
so: Schließzeit für Folgefunken ----- TSFFUB ------ dwell-angle for following/next spark. Kennfeld tastverhältnisersatzwert für LDR ----- KFTVLDRE ---- backup duty-cycle for boost-control Drosselklappenschwelle für LDR-Sollwertkorrektur positiv ----- DKLDSPN ----- TB-Angle threshold for correction of desired boost positive Solldrehzahl Fahrstufenschalter ein ----- NFSM -------- desired rpm for speed notch switch on Zeitkonstante für Solldrehzahlfilter während Kat-Heizen ----- KFZNSKH ----- time-constant for desired rpm-filter when catalytic heating Motormoment aus Hochdruckphase bei optimalem Zündwinkel ----- KFMDOPT ----- torque from high-pressure-phase at optimum ignition angle Schließzeitkennfeld ----- KFTSL ------- dwell-angle Map Title: Re: M383 some MAPs Info & Translation Post by: aef on January 24, 2014, 12:31:33 AM Sorry this funken was a typo...
Title: Re: M383 some MAPs Info & Translation Post by: eliotroyano on January 24, 2014, 05:22:26 AM That's the problem with the direct translation. These terms are german technical and many times it translation doesn't tell exactly what it is. For example the best translation for the following is:
Zündwinkelgrenzkennfeld für Einspritzung bei Zündwinkeleingriff ------- KFZWES ---- ignition angle for injection at ignition angle correction/intervention. But what is it related too? |