Pages: 1 ... 171 172 [173]
Author Topic: The Volvo ME7 thread:  (Read 929856 times)
prometey1982
Sr. Member
****

Karma: +48/-57
Offline Offline

Posts: 301



WWW
« Reply #2580 on: April 11, 2024, 07:16:05 AM »

wra70 wrhj prometey shared before but don't have logging parameters for and it's a eastern Europe variant I'll never touch
На самом деле, евро варианты как раз намного лучше. Нет этой вашей пиндосской экологической ерунды с подсчетом давления паров в баке. Вырезаю эту чушь, когда у людей случаются проблемы, которые они победить не могут.
Logged

Россия - Великая страна!
https://youtu.be/fup5GzIFdXk
unodosi
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 6


« Reply #2581 on: April 11, 2024, 08:17:31 AM »

Я планировал выпустить возможность прошивки АКПП в свободный доступ, но друг разубедил меня. У него был подобный опыт. Это привело к тому, что множество людей начали править прошивки двигателей Митсубиси и убили веру людей в то, что есть нормальные тюнеры. В итоге, поток клиентов упал и новые разработки были заморожены. Рынок прошивок АКПП очень маленький. Хотя, он перешил уже несколько десятков Вольво и Пежо с коробками AW55, TF70 и TF80 в России. И несколько машин с коробками Aisin из других стран.


I mean, that sounds *somewhat* reasonable but also.. is there any development on these auto gear boxes anyways? You can't kill development that isn't happening. I know that a few in the me9 world have torque delete but what about older models?    I haven't seen anything verifiable in terms of tuning an aw55-50sn to decrease shift time or other options.
Logged
s60rawr
Full Member
***

Karma: +18/-767
Offline Offline

Posts: 148



« Reply #2582 on: April 11, 2024, 08:28:43 AM »

На самом деле, евро варианты как раз намного лучше. Нет этой вашей пиндосской экологической ерунды с подсчетом давления паров в баке. Вырезаю эту чушь, когда у людей случаются проблемы, которые они победить не могут.

yea the stupid Leak detection pump.
i coded mine out with ESKONF.
my LDP itself is bad and i really dont care lol
no cel Smiley
Logged


There is a free flash suite in progres
OpenMoose https://drive.google.com/file/d/1GiNXfjKyLvzotT5v9Knyw0CExRMOoiHG/view?usp=drive_link
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
2005 M66 S60R 4T5 /w Shims FID 1100cc RS4 Maf 75mm Hybrid 1.9 Bar

appreciate the -karma bomb, but could you plz keep it at -666. im cool with that, it's iconic
prometey1982
Sr. Member
****

Karma: +48/-57
Offline Offline

Posts: 301



WWW
« Reply #2583 on: April 11, 2024, 08:43:25 AM »

I mean, that sounds *somewhat* reasonable but also.. is there any development on these auto gear boxes anyways? You can't kill development that isn't happening. I know that a few in the me9 world have torque delete but what about older models?    I haven't seen anything verifiable in terms of tuning an aw55-50sn to decrease shift time or other options.
Нет никаких проблем со скоростью переключения АКПП. Ускорение во время переключения почти не падает. А вот что действительно требуется, это поднять обороты переключений, когда речь идет о больших по размеру турбинах. Вот здесь можно почитать о доработках https://clubvolvo.ru/threads/ogranichitel-momenta-na-tf80-sc.126689/

И там все начиналось как раз с ограничителя момента. Но теперь ушло сильно дальше.
Logged

Россия - Великая страна!
https://youtu.be/fup5GzIFdXk
s60rawr
Full Member
***

Karma: +18/-767
Offline Offline

Posts: 148



« Reply #2584 on: April 11, 2024, 08:56:07 AM »

Нет никаких проблем со скоростью переключения АКПП. Ускорение во время переключения почти не падает. А вот что действительно требуется, это поднять обороты переключений, когда речь идет о больших по размеру турбинах. Вот здесь можно почитать о доработках https://clubvolvo.ru/threads/ogranichitel-momenta-na-tf80-sc.126689/

И там все начиналось как раз с ограничителя момента. Но теперь ушло сильно дальше.
good read
Logged


There is a free flash suite in progres
OpenMoose https://drive.google.com/file/d/1GiNXfjKyLvzotT5v9Knyw0CExRMOoiHG/view?usp=drive_link
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
2005 M66 S60R 4T5 /w Shims FID 1100cc RS4 Maf 75mm Hybrid 1.9 Bar

appreciate the -karma bomb, but could you plz keep it at -666. im cool with that, it's iconic
dikidera
Full Member
***

Karma: +7/-6
Online Online

Posts: 131


« Reply #2585 on: April 15, 2024, 07:01:02 AM »

Нет никаких проблем со скоростью переключения АКПП. Ускорение во время переключения почти не падает. А вот что действительно требуется, это поднять обороты переключений, когда речь идет о больших по размеру турбинах. Вот здесь можно почитать о доработках https://clubvolvo.ru/threads/ogranichitel-momenta-na-tf80-sc.126689/

И там все начиналось как раз с ограничителя момента. Но теперь ушло сильно дальше.
I was unfortunately met with several untimely issues that I had to stop my reverse engineering process of AW55. From the death of my original ECM due to a short, to exploded heater core matrix to various other life events. It took me a while to find a replacement ECM, write Arduino sketches to dump EEPROM and write back, modify my custom software stack to write to the SH7055 ROM and ensure everything works.

All in all it took me 20-30 ROM write-erase cycles to get it correctly whilst looking at VIDA sources to see how A8 command works for SBL data. Rollercoaster of events.

It is only now that I managed to get my car in full working order as well as a working VVT. After driving 2 months with a shorted ECM and no VVT, I feel like I am in a 400hp car.

But my research on AW55 from several months ago was done on a older 2.4t from 2002 or something whereas I then dumped my own TCM and started doing everything from scratch then of course I was bombarded with multiple issues that took time to sort out Sad.

My first change would be increase shift point to 6900rpm or 6800 at least.
« Last Edit: April 15, 2024, 07:57:42 AM by dikidera » Logged
prj
Hero Member
*****

Karma: +915/-427
Offline Offline

Posts: 5839


« Reply #2586 on: April 15, 2024, 08:17:23 AM »

Прошивки АКПП имеют коммерческую ценность.

На болотах много всего имеет коммерческую ценность о чём тут давно всем похуй. На французах и вольво тут ездят только те для кого машина способ передвижения из пункта А в пункт B и ничего больше.
« Last Edit: April 15, 2024, 08:19:21 AM by prj » Logged

PM's will not be answered, so don't even try.
Log your car properly.
dikidera
Full Member
***

Karma: +7/-6
Online Online

Posts: 131


« Reply #2587 on: April 15, 2024, 09:10:10 AM »

На болотах много всего имеет коммерческую ценность о чём тут давно всем похуй. На французах и вольво тут ездят только те для кого машина способ передвижения из пункта А в пункт B и ничего больше.
This is why we are enthusiasts, sure in the future I may get something else, but until then I will drive and tweak and WOT my Volvo.
Logged
prometey1982
Sr. Member
****

Karma: +48/-57
Offline Offline

Posts: 301



WWW
« Reply #2588 on: April 15, 2024, 10:41:27 AM »

На болотах много всего имеет коммерческую ценность о чём тут давно всем похуй. На французах и вольво тут ездят только те для кого машина способ передвижения из пункта А в пункт B и ничего больше.
Ты начинаешь напоминать Макси. У того, тоже, очень зашоренный взгляд на мир. А уж сравнивать автопарк и мажоров Праги со всем остальным миром, тут никакая сова не выдержит натяжки на глобус такого размера. А уж по поводу болота, ну, блин, я бы посоветовал тебе сидеть и не квакать, но поскольку я воспитанный, то ничего такого предлагать не буду).
Logged

Россия - Великая страна!
https://youtu.be/fup5GzIFdXk
prj
Hero Member
*****

Karma: +915/-427
Offline Offline

Posts: 5839


« Reply #2589 on: April 15, 2024, 01:45:16 PM »

А уж сравнивать автопарк и мажоров Праги

А кто говорил про Прагу?
Во всей Европе кроме Франции практически никто не занимается тюнингом Французов.
На каждого француза в тюнинге приходится 100 или больше BMW/VAG/MB.

Всем пофиг, на них ездят пока разваливаться не начинает и потом на свалку, и новую.
Ни о каком тюнинге никто не думает. Сделал много тысяч немецких машин и где-то пару сотен всего французов, да и то это в основном сажа и егр на дизелях. Пара рено попадалось побыстрее и всё.
А у нас их тут полно на улице, просто никто не покупает француза чтобы на нём делать тюнинг.

Коммерческий интерес может быть только на болотах (кстати не обижайся, тут все русские это так называют). Да и то я подозреваю что по факту этот интерес только у кого-то в голове.
Сделал десятку машин и думает что ой как много денег...

Ладно, не важно, я с 2020 года тюнингом не занимаюсь - сижу и смотрю на срач. Просто смешно стало читать про секретные коробки 25 летней давности на которые всему цивилизованному миру давно пофиг.
Единственное кому это бы помогло - паре человек на этом форуме.
« Last Edit: April 15, 2024, 02:01:55 PM by prj » Logged

PM's will not be answered, so don't even try.
Log your car properly.
unodosi
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 6


« Reply #2590 on: April 16, 2024, 06:56:59 AM »

Some information I found interesting, possibly helpful to some.

The PDF within that repository especially so.

https://github.com/najnesnaj/moosesnif/tree/main

Logged
prj
Hero Member
*****

Karma: +915/-427
Offline Offline

Posts: 5839


« Reply #2591 on: April 17, 2024, 02:01:25 PM »

Some information I found interesting, possibly helpful to some.

The PDF within that repository especially so.

https://github.com/najnesnaj/moosesnif/tree/main

There is nothing really of interest there.
Maybe some info about D2 protocol, as it is not too well documented.
But other than that it's mostly how to open VIDA databases and very very basic ECU topology stuff.

If you have 0 experience, by all means, read it, but I think like 90% of it was just analysis of how VIDA works.
Logged

PM's will not be answered, so don't even try.
Log your car properly.
dikidera
Full Member
***

Karma: +7/-6
Online Online

Posts: 131


« Reply #2592 on: Yesterday at 11:35:11 AM »

After playing around with some matplotlib code I finally started looking at my data in visual form. I know it has too much data plotted at the same time and I have not put the RPM correctly and I am also plotting it against itself which is counterintuitive, but this will get fixed in the future.


Around the 6000 rpm mark where the hp peak is, I start feeling nothing as the RPM increases, it's as if the engine is just roaring but nothing and the rate of change of the RPM starst slowing down significantly.

It is also maddening, that whilst doing this WOT, the AW55 gearbox is deciding not to lock the torque converter. Not sure what the decisions for this were. It gets hot, and I lose 15-20% efficiency. The only reason I can think of is to prevent excessive slipping of the TC while trying to lock it during WOT.

I also have a question regarding the VVT on the intake. I was always under the impression, that the VVT cannot be advanced at high RPM because of possible interference(valve float/bounce), it was just an assumption on my part. While looking at our older comments and pictures of the turbo variants, is it possible to have safe maximum advance both at 1000rpm and 6000rpm(just from a technical standpoint)?
« Last Edit: Today at 01:51:07 AM by dikidera » Logged
Pages: 1 ... 171 172 [173]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Page created in 0.03 seconds with 17 queries. (Pretty URLs adds 0.001s, 0q)