Pages: [1]
Author Topic: Audi S6 4.2 AQJ Motor  (Read 9137 times)
rrdiagnostic
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 13


« on: November 06, 2013, 01:21:57 PM »

Hello community...
I have a little question...
My car is an audi S6 4b avant with an AQJ engine. Excist this constelation at the US Market??
Sorry for my english... i'm german ;-)
Logged
rrdiagnostic
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 13


« Reply #1 on: November 08, 2013, 09:52:51 AM »

Nobody??
My problem is, that i want to drive with e85 ethanol, and i heared that also every car in the usa could drive with e85. Is it right?? So i thought that can flash my ecu with an us software from this car.
Please say it to me if i'm wrong.
Is anyone who drive with e85??
HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh
Logged
ddillenger
Hero Member
*****

Karma: +641/-21
Offline Offline

Posts: 5640


« Reply #2 on: November 08, 2013, 11:25:34 AM »

This is not true. To do E85 you need larger injectors at the bare minimum, likely a larger pump (probably not on naturally aspirated). That, and the S6 of that year was not an E85 vehicle, so you can't just flash US software.
Logged

Please, ask all questions on the forums! Doing so will ensure the next person with the same issue gets the opportunity to learn from your experience!

Email/Google chat:
DDillenger84(at)gmail(dot)com

Email>PM
prj
Hero Member
*****

Karma: +1072/-484
Offline Offline

Posts: 6040


« Reply #3 on: November 08, 2013, 11:26:24 AM »

Ich weiss nicht woher du diese Information hast aber die entspricht nicht der Wirklichkeit.
Es gibt keine C5 S6 die auf E85 von Werk gelaufen ist.
Logged

PM's will not be answered, so don't even try.
Log your car properly - WinOLS database - Tools/patches
Roman
Newbie
*

Karma: +1/-0
Offline Offline

Posts: 17



« Reply #4 on: November 08, 2013, 01:18:09 PM »

Sollte mich auch wundern. Zumal der Brennwert um einiges niedriger ist und die Motronik keinen Kraftstoffgüttesensor besitzt, womit ein erkennen von E85 möglich wäre. Aber so wie bei fast allen anderen Motroniken auch ist dieses anpassbar mit einem entsprechenden Softwareupdate.  Grin
Gruß Roman
Logged
rrdiagnostic
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 13


« Reply #5 on: November 08, 2013, 01:30:44 PM »

Vielen dank and thank you Grin
Das reicht mir als aussage...
This answer is enough Wink
Logged
rrdiagnostic
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 13


« Reply #6 on: November 08, 2013, 01:32:31 PM »

Sollte mich auch wundern. Zumal der Brennwert um einiges niedriger ist und die Motronik keinen Kraftstoffgüttesensor besitzt, womit ein erkennen von E85 möglich wäre. Aber so wie bei fast allen anderen Motroniken auch ist dieses anpassbar mit einem entsprechenden Softwareupdate.  Grin
Gruß Roman
Hast du eine ahnung wer mir dieses file machen kann ohne den wagen da zu haben??
Logged
rrdiagnostic
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 13


« Reply #7 on: November 08, 2013, 01:38:26 PM »

Machen bzw. Bearbeiten;)
Logged
Roman
Newbie
*

Karma: +1/-0
Offline Offline

Posts: 17



« Reply #8 on: November 08, 2013, 01:51:45 PM »

Wenn ich ein Org hätte, dann könnte ich es versuchen. Wird aber sicher zwei oder drei Versuche geben bis es passt.
Logged
rrdiagnostic
Newbie
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Posts: 13


« Reply #9 on: November 08, 2013, 02:03:28 PM »

Ok... da bin ich bei meinem nächsten problem... ich komm in mein steuergerät nicht rein... weder obd noch booten... was willst haben dafür??
Logged
Roman
Newbie
*

Karma: +1/-0
Offline Offline

Posts: 17



« Reply #10 on: November 08, 2013, 02:05:21 PM »

Wo kommst denn her?
Logged
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Page created in 0.031 seconds with 16 queries. (Pretty URLs adds 0.001s, 0q)